Home (2013)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Beste teamlid, familielid, sympathisant,

De aankomst in Rotterdam is het resultaat van maanden voorbereiding, vergaderingen, geldinzameling, trainingen, ... van elk teamlid.

Het afgelopen weekend was zoals beschreven "een avontuur voor het leven", het was een unieke ervaring voor elk van ons. Ieder teamlid droeg zijn steentje bij, zowel groot als klein, maar het was vooral een leuk teamgebeuren. Zaterdagmorgen 8u30 verzamelden alle teamleden in de A. Van Der Moerenstraat, onze thuishaven. Vanhieruit begaven we ons allen naar het startterrein in Parijs. Team A nam dit jaar de start om 17u03, na een deugddoende spaghetti op het startterrein, uitgewuift door team B. Daar gingen we voor de eerste 60km. Team B ging in tussentijd door naar de eerste rustplaats om aldaar team A op te wachten. Bij de wissel was het aan team B om te lopen en kon team A even uitblazen, eten en zich verplaatsen naar het volgende wisselpunt. Op deze wijze verplaatsten we ons in blokken van ongeveer 60 km, zowel dag als nacht, bij droog en helaas ook nat weer. Ons hoogtepunt was uiteraard Zele, waar we allen warm en luid werden onthaald door vele supporters, DANK HIERVOOR! Het was een unieke belevenis om zich te verplaatsen tussen deze uitgelaten supporters, het was een boost om de volgende etappe te overbruggen. In Klaaswaal (Nederland) werden onze teams herenigd; vanaf hier tot in Rotterdam (33km) was geen ondersteuning meer voorzien, doch enthousiaste Nederlandse supporters des te meer. Helaas waren de weergoden ons niet goed gezind en werden de laatste kilometers in de gietende regen afgelegd. Dit kon ons echter niet klein krijgen en met een voltallig team konden we de eindmeet overschrijden. Het was voor ons allen een schitterend resultaat en vraagt intussen al naar meer ....

Meer fotomateriaal - klik op foto.

 

INSCHRIJVEN BBQ KAN VANAF NU - BRENG ZOVEEL MOGELIJK SUPPORTERS NAAR DURMEN

Op zondag 19 mei vindt de roparundoortocht plaats en zullen wij ons team kunnen toejuichen alsook alle andere teams. Onze tenten staan recht op Durmen naast tankstation Van Driessche , Durmen 169.

STEUN ONS – U ZAL GENIETEN VAN EEN LEKKERE BBQ  EN EEN LEUKE AVOND

Na enkele jaren watertandend kijken naar de doortocht van de roparunners, werd samen met enkele buren uit A. Van Der Moerenstraat beslist om een nieuw Zeels team op te richten onder de naam “Moerenlopers”. Samen maken we er op19/5 een feest van. We denken we aan jong en oud. Op het marktplein voorzien we kinderanimatie. Hopelijk ontstaat er spontaan een leuk feestje met als hoogtepunt ongetwijfeld de doortocht van de Moerenlopers. Breng een zaklamp mee en bezorg de Moerenlopers een kippevelmoment tijdens de doortocht op Zele – Durmen.

Inschrijven kan tot en met 13 MEI met onderstaande inschrijvingsstrookjes, maar wacht niet te lang.De inschrijving is pas definitief na betaling op rekeningnummer 001-6851504-82. Vermeld duidelijk de naam die u ook bij de inschrijving gebruikt alsook het aantal personen.

 ……………………………………………………………………(naam) schrijft in voor BBQ MOERENLOPERS op zondag 19/5:

BBQ volwassene                                            ……. x 15 €      = ………………. €

BBQ kind tot 12 J                                            ……. x 9 €        = ………………..€

TOTAAL                                                                                     ………………. €

 Gelieve het strookje af te geven te A. Van Der Moerenstraat 93 of door te mailen naar Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken.

NIEUWS EIND MAART 2013

Enkele maanden zijn voorbij gegaan sinds onze eerste steak à volonté in januari. We hebben intussen niet stilgezeten, doch aan een rustig tempo wat gebrainstormd rond de organisatie van de run. Sinds begin maart zijn de voorbereidingen in een stroomversnelling gekomen en werden de eerste voorbereidingen onder de loep genomen. Hier en daar werd wat gesleuteld: mobilhome of camionetten om te slapen - wat met het toilet op en naast de route - werking gps - ... Grote items waren reeds in orde, doch de details worden heden bijgewerkt - wo. catering - materiaal - routeverkenning - trainingen - enz. Want stilletjes aan nadert het grote weekend!
Ook aan de sponsoring en geldinzameling werd gewerkt. Door ons team werden meer dan 100kg paaseieren verkocht. Dank aan allen die ons steunden!

Naast de praktische voorbereidingen zijn de moeren'lopers' niet stil blijven zitten. We mochten 16 maart met 2 teams deelnemen aan een "mini-roparun" te Maasdam. Door beide teams werd een beker behaald. Een uitgebreider verslag kan U terugvinden onder de rubriek "oefenen" met enig fotomateriaal. Voorbije weekend werd individueel gelopen te Dendermonde, waar we goed vertegenwoordigd waren. Nu is het voor ons uitkijken naar de volgende uitdaging, de Ronde van Zele, 13 april in onze thuishaven. Graag doen wij een warme oproep aan alle sportievelingen om deel te nemen OF enthousiast te supporteren voor alle deelnemers! Tot dan!

 

STEAK A VOLONTÉ - ZATERDAG 26/01 EN ZONDAG 27/01

Vooreerst willen we alle medewerkers en aanwezigen danken voor het geweldige weekend dat wij mochten beleven! We mochten over de 2 dagen meer dan 630 mensen verwelkomen in de gemeenteschool, wat dan ook meer dan een succes was! Er werd door allen goed gegeten en gedronken.
De eerste voorbereidingen werden genomen vrijdagavond, gevolgd door de afwerking zaterdagnamiddag. Met meer dan 25 moerenlopers stonden we paraat om alle mensen een fijne avond te bezorgen en onze eerste test te doorstaan. Dankzij een goede organisatie en een geweldige inzet van alle moerenlopers zijn we de avond geslaagd doorgekomen. Zaterdagavond - nacht werd de zaal weer opgeruimd en klaar gezet voor de volgende supporters die wij zondagmiddag mochten verwelkomen. Voor de kinderen werd een kleine kleurhoek voorzien. Een springkasteel was voorzien, doch bleek praktisch niet mogelijk. Voor de aanwezigen werd door de turnkring "Vlug en Vroom" een demonstratie gegeven aan het paard. Dank aan de turners voor hun inzet. Voorzitter Wim van de turnkring daagde onze lopers uit om met z'n tienen op het paard plaats te nemen. Het leverde hilarische beelden op!
Wij hopen dat alle supporters een fijne avond of middag mochten beleven en we hopen jullie terug te zien, wanneer wij Zele doorkruisen in het pinksterweekend. Dank aan allen!!

Klik op de foto voor meer foto's.

 

WIJ GAAN NAAR PARIJS EN ROTTERDAM MET AUTOCARS TOM DE BOECK

Wij kregen inmiddels diverse vragen van deelnemers en sympatisanten of er een mogelijkheid was om gezamelijk naar de start te gaan kijken in Parijs. Dit is mogelijk De Moerenlopers vertrekken met een luxecar op zaterdag 18 mei naar Parijs. Er zijn ongeveer 50 zitplaatsen welke wij verkopen aan 35€ / stuk heen en terug. De eerste kaarten worden nu verkocht. Bestellen kan via Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken. . Deze busreis werd geschonken door AUTOCARS TOM DE BOECK.

Meer nog: Wij gaan ook met de autocar naar Rotterdam. Wees erbij bij de aankomst en sluit de moerenlopers persoonlijk in uw armen. Kaarten worden verkocht aan 30€ heen en terug.

 

NIEUWS DERDE WEEK NOVEMBER

Na een relatief rustige periode mochten we terug samenkomen op de run & bike te Berlare. We namen deel met 4 duo's, met name Moerenlopers Men, Moerenlopers Ladies, Moerenlopers Mixed en het goed presterende duo Moerenlopers Kids! Het was een leuke activiteit, meer informatie kan U terugvinden onder rubriek "oefenen".

We namen ook deel aan de eerste vergadering te Rotterdam, Ahoy, georganiseerd door Roparun. Het was een vergadering waarin toelichting werd gegeven rond de organisatie "Roparun" en hun doelstellingen. We kregen enkele voorbeelden mee waar de fondsen aan uitbesteed worden. Dit werd aangevuld met enig, aangrijpend, filmmateriaal. Na de pauze werd algemene informatie meegegeven omtrent de run, waarin de nadruk werd gelegd op wijzigingen rond het traject vanuit Hamburg, afvalbeleid tijdens de run, de nodige voorbereidingen, ... Goed nieuws voor alle deelnemers, de kaarten worden digitaal aangeleverd voor gps gebruik (Tom-tom, Garmin). Verkeerd rijden worden geminimaliseerd!

 

NIEUWS DERDE EN VIERDE WEEK OKTOBER

De eerste loopactiviteiten zitten erop en waren een leuk samenzijn. De sfeer zit goed en er wordt veel gelachen, maar als het zo ver is wordt er goed gelopen en voor elkaar opgekomen. Onze T-shirts vallen op en maken van ons een team én het vergemakkelijkt het werk van Veronique. Zij leverde ons al mooie foto's af en bereidt zich op haar manier voor op de Roparun. We gaan fysiek een rustigere periode tegemoet en alle lopers bereiden zich op hun manier voor. We treffen de voorbereidingen voor onze sponsoractiviteiten en de algemene praktische uitwerking van de run.

 

NIEUWS TWEEDE WEEK OKTOBER

Onze eerste vergadering zit erop, met uitzondering van onze medisch ploegje was iedereen aanwezig. Na een korte uiteenzetting van wat de Roparun bevat (voor zower wij er al iets van kennen) werd vooral de technische, logistieke en juridische kant van Roparun aan ieder zo bondig mogelijk beschreven. Daarna namen Sarah en Evy het woord die het sportieve luik zo goed als mogelijk hebben toegelicht.

Ondanks dat er velen onder ons elkaar kennen zijn er voor iedereen toch een aantal onbekende gezichten en werd er, na het nemen van de eerste foto's van éénieder en de ganse ploeg, met elkaar kennis gemaakt. Velen onder ons hadden na de vergadering een goed gevoel. "ja we staan er" - "ja we hebben een ploeg" en "aankomen zullen we".

Onze eerste deelname aan een wedstrijd  " EKIDEN" zal doorgaan aanstaande zaterdag 13 oktober te Brussel. 6 lopers zullen met elkaar de eerste keer lopen. Ze voorspellen veel regen, een goede training dus. 

Zaterdag 6 en zondag 7 oktober was er de 8ste editie van de Marnik Snoeck veldcross, alweer een succesvolle editie. Het was een plezier onze opvallende T-shirts onmiddellijk te herkennen. Ook onze huidige burgemeester Poppe was aanwezig en weet nu ook wie er in en achter de ploeg staat. Wij benadrukken nogmaals dat wij geen concurrentie zijn voor onze collega's de Kloddelopers en wensen hen dan ook bijzonder veel succes toe met de voorbereidingen. De kaas- en wijnavond welke de kloddelopers organiseren zal doorgaan op zaterdag 1 december 2012. Inschrijven voor deze kaas en wijnavond kan door over te schrijven op VZW Kloddelopers BE 21 7370 1672 8503 met vermelding naam en aantal menu's per categorie (kaas +  glas wijn + dessert of charcuterie + glas wijn + dessert). De prijs is 16€ per volwassene en 10€ per -12 jarige. Steun de kloddelopers om op te komen tegen kanker.

Wij ontvingen van Roparun onze factuur. Het totaal te betalen bedrag is 2834,50€ welke deze week zal worden voldaan. Deze geldsom werd voldaan door 2 sponsors waarvoor dank. Deze factuur is zonder de verplicht af te nemen loten tbv. 2500€.

 

NIEUWS EERSTE WEEK OKTOBER

Wij kregen op 3 oktober een schrijven van de gemeente, ons eetfestijn biefstuk friet a volonté, zal doorgaan op 26 en 27 januari 2013 in de gemeenteschool Zele, Bookmolenstraat 2 te 9240 Zele.

Ons team "288" begint traag maar zeker vorm te krijgen, inmiddels zijn de lopers en enkel fieters gekend. De gehele  "operatie " staat  en valt met deze personen (lopers en fietsers) zodat de vormgeving, assistentie, vervoer, logistiek, kiné en catering aan deze personen zal aangepast worden.

Vele deelnemende teams kampen onder andere met het probleem om kinésisten te vinden, wij kunnen meegeven dat dit euvel reeds is opgelost. 2 kinésistes zijn vanaf het begin mee betrokken in team 288 en begeleiden onze lopers van  A tot Z . Noteert U trouwens dat één van deze dames een grote ervaring heeft binnen de triatlonsport. 

Op vrijdag 5 oktober  zal tijdens onze vergadering de fotograaf aanwezig zijn teneinde van éénieder een foto te maken alsook een groepsfoto, wees dus gewassen en gestreken.

Koop dit jaar geen paaseieren bij de paashaas maar bij de Moerenlopers team 288, info volgt.

Alle brandstofverbruik tijdens de roparunwedstrijd werd gesponsord, mooie voorstellen van andere ondernemers zijn in de maak.

 

15 SEPTEMBER 2012

We zijn zeker, we mogen deelnemen aan Roparun 2013 en vertrekken vanuit Parijs. Uiteraard zal ook voor ons een van de hoogtepunten onze doortocht in Zele zijn.

Ons teamnummer is voorlopig 288.

De vzw is inmiddels opgericht en de eerste sponsors zijn gekend. Met dank aan onze huidige sponsors kunnen wij reeds meegeven dat het volledige inschrijvingsgeld (zonder aankoop van de loten) werd gesponsord.

Vervoer tijdens de Roparun werd inmiddels ook volledig gesponsord.

Eerste leden vergadering zal plaatsvinden op vrijdagavond 5 oktober 2012 om 19.30, alle leden zullen op de hoogte worden gebracht van de locatie.

Tweede meeting is een uitdaging voor onze lopers "sportieve kennismaking" namelijk Estafettemarathon Acerta Brussels Ekiden op 13 oktober 2012. Info volgt naar de lopers.

Derde samenkomst is ook voor de lopers teneinde onze collega's team 83 van Dendermonde te steunen.

Bijzondere plek in ons agenda is onze " biefstuk friet a volonté eetfestijn" welke zal georganiseerd worden op 26 en 27 januari 2013.